Straff och kön

Tittade på matchen mellan Sverige-Malta.. Och utan att dom förmoligen gjorde det så kom jag (o?)sökt att tänka på den traditionella "väggen" när det är dags för frispark, dvs när alla killar radar upp sig för att skydda mål, MEN vad jag genomskådat är att de (precis som mannen på bion som placerade sig på biostolen genom att orientera sig via penis) egentligen vill rikta, om möjligt, mer fokus på sina svettiga fotbollskön coh hur fruktansvärt utsatta och modiga de är. Jag menar om ni tänker på saken, där står de snuskigt högavlönade spelarna, vars enda uppgift är att vinna matchen och vad gör de? Under ett mycket viktigt moment då de riskerar att släppa in mål går de kaxigt stelryggade spelarna fram och ställer sig, poserar lite plutigt framför kamerans närbilder, samtliga flickvänner hemma i tv-sofforna suckar högt, för att i nästa sekund, knipa ihop ögonen, huka ryggen lite och hålla krampaktigt om kulorna, come on! Vad är ett par sekunder fruktansvärd smärta jämfört med lite glory efteråt?..

Tjejer, det finns visst det något som heter "the weaker sex" men inte fan är det vi!




Denna sista var mest bara rolig.. Vilken rumpa röstar ni på? Femman från vänster får nog min, eller är det bara för att hon är så solbränd?? Usch, sånt här är alltid svårt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0