Nu är jag på jobb - Audi för hela slanten

Lånade hem en ny Q7 igår, årsmodell 2010. Pappa ville jämföra men sin "gamla". Men det slutade med att halva släkten jämförde den med pappas "gamla". Vi hade ju stormiddag hemma och alla som ville fick ta sig en tur och testa bilen, vitt är så snyggt på en ny bil, är så jävla coolt så det är inte sant.

Konversation mellan mig och lillchef på jobb igår 11.05, dvs alldeles för tidigt en lördag morgon.

Lillchef: Eliisabeth, spelade du bottamatch idag?
Jag: Haha idag? Nej.
Lillchef: Ammen igå då?
Jag: Haha ja hur visste du det?
Lillchef: Äh du har inte sminkat dig som du buka bara..
Jag: Nej jag unnade mig lite sovmorgon.
Lillchef: Sovmogon jo jag tacka`, sovmogon` med TILLBEHÖ!! (r)
Jag: Haha okej, du då? Har du spelat bortamatch inatt?
Lillchef : Jag? Nej jag vänta` ju på dig..
Jag: Haha säkert!
Lillchef: Aaa.
Jag: Men du spelar säkert lite träningsmatcher under tiden..
Lillchef: Haha!

Notera att han inte använder R när han pratar, helt galet. Bara för att han är smålänning, jättekul att höra på, speciellt när han ska prata om sportbilar, blir "Spottbilar".

Man måste ge igen med samma medel. It´s a tough business. Men å andra sidan, vad piggar upp mer en lördag morgon än lite sexuella anspelningar av en kollega??

 
Nya Q7 - dödens cool..

"Gamla" Q7 också dödens cool, men man dör liksom inte lika mycket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0