Fläskhastighet

Pendlar varje dag till både skola och jobb, kör oftast min egen fantastiska lilla bil, en blå Focus som jag haft några år nu och som helt enligt sitt utseende givetvis fick döpas till Doris (som fisken i hitta Nemo). Men en skum grej med Doris är att när man ligger och kör i exakt 90 har hon en tendens att skaka lite smått i hela sin blårunda lilla bilkropp. Och när hon skakar sådär konstant och regelbundet skakar hela jag med henne.
Och en negativ grej med det är att när hela ens kropp skakar, så skakar även det ökända sidofläsket, så jävla störigt! Man blir så medveten om det och helt plötsligt blir det ett störande moment i bilkörningen, alla bilar tar formen av ett sidofläsk som skummar förbi eller bländar med helljus, och all mat man ätit under dagen passerar revy i din inre syn.
Åtgärd?: Ja, jag stampar helt enkelt ner gasenpedalen och ökar tills fläsket lugnat sig och sen sätter jag upp mina egna mentala hastighetsskyltar på 99km/h (nämligen gränsen mellan 2 000 och 4 000 kr i böter, 2 000 kan man ju ta, men kör man i 100 snackar vi helt plötsligt det dubbla! Inte ok.)
Kan ni tänka er min ursäkt den dagen polisen stoppar mig? "Men ni förstår inte, fläsket skakar som fan i 90!"






Kommentarer
Postat av: Anonym

dIN bil e för fan inte BLÅ, den e GRÖN!!

2009-09-09 @ 20:59:28
URL: http://emmamalinmaria.blogg.se/
Postat av: malle balle

Du dessutom har du inget sidofläsk, men kul inlägg som fan!

2009-09-10 @ 10:52:18
Postat av: Elisabeth - Putte

haha den är aqua-gröm, och vatten är blått. :) ALLA har sidofläsk, men hellre det än slidofläsk som jag brukar säga..

2009-09-10 @ 11:14:32
URL: http://anywhereisparadise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0