Dagen

Vaknade imorse, försov mig till frissan, men det var lugnt.. För Jennie hon hade också försovit sig!! Drog dit och slingade utväxt. Ingen av oss blev nöjda, slinga är inte min grej, då behåller man ju fortfarande lite av utväxten.. Kom överens om att försöka slinga hela skiten lite mörkare om några dagar för att tona ner den jävelens jävla utväxten!

Sen började vi snacka lugg och jag klagade på mitt hängiga tråkiga hår. Sen kom en blixt från klar himmel! "Jag klipper lugg". Jag vädrade min idé för Jennie som rådde mig att höra med folk vad dom tyckte om idéen innan vi körde. Det gjorde jag, ett mass-sms gick iväg till få utvalda. (Förutom Stina, som är för pessimistisk för att få sms av det slaget.) Åsikterna var olika, men det sket jag i och för sig i. Jag beordrade Jennie att hugga tag i saxen, och efter ca 5 minuters tjat gjorde hon det. Jennie var ytterst nervös och ville nog inte sitta i den sitsen att klippa lugg på en kompis som haft jämnlångt hår i 18 år.. Efter ca 2 (rejäla) lugg-klipp. Pausar vi för ett hysteriskt skrattanfall, allting är så sjukt.. Jag - världens rakaste hår - vill ha en fucking lugg!
Efter det tredje klippet passar Jennie på att bekänna att klippa lugg, minsann inte är hennes starkaste sida.. Hmm. Till slut blev det bra (även om det såg förjävligt ut) för vi insåg problemet. Anledningen till att det kändes så jävla fult var att jag var osminkad! På med lite mascara sen var saken biff!



Inom LA för en PH skiva, Malle såg gillande (?) på luggen och gjorde tummen upp.
Mamma gillade det också, jag såg visst "mogen"och fiiin ut i det. Syrran försökte se upptagen ut för att slippa kommentera. Och Marcus min lillebror undrade vem jag gått till och fixat det. "Jennie" sa jag. "Dit hade jag inte gått igen om jag var du" sa han då. Han är så snäll och go, min lillebror. Jenny F och moster Eva diggade det, och det skålade vi på i te och negerbullar.

Sen löste vi lite korsord, men vi tyckte det blev lite svårt till slut. Så istället roffade Jenny åt sig en Bordershop tidning med spritreklam! Haha




Sen gick jag och Jenny upp och klappade kaninen, dvs kaninpälsen jag plockat fram från vinden.. Är det okej med äkta päls eller?? Svårt att veta.. Men här är i alla fall en och annan bild att skåda! Himla varmt och skönt.. Men hur ligger landet nuförtiden, riskerar man att bli neröst med färg om man går ut med en hel kaninfram över axlarna?



Mammas citat: "Äsch hur kan folk bry sig! Vad ska dom göra åt saken? Kaninerna har varit döda i över tjugo år, hälsa dom det!!" (Moster Evvis gamla päls..)


Frisör Jennie: geekinfashion.blogg.se



Kommentarer
Postat av: Malle

Du är Jättefin i lugg! Så jag gör tummen upp här framför datorn nu också!



SItter med läxan..suck, men ack så skönt att slippa köra till skolan =)

2009-10-01 @ 15:02:20
URL: http://geggamojor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0