Spela inte snäll

Nej gör inte det, JAG ska i alla falla aldrig göra det igen, kommer inte snällheten naturligt så låt den vara.

Upprymd som man var då klockan slog tre och jag fick lämna jobb, fick jag för mig att vara sådär fjäsk-trevlig mot mina kollegor. Vi skulle ju åndå inte ses på 2 veckor och "det kan jag väl bjuda på" tänkte jag i min upprymdhet och dumhet. Jag gick mot Nils och halvhojta lite klämkäckt: "Nejdå Nils, tack för den här helgen!" Han vänder sig om och ser missnöjd och sträng ut som vanligt... Med telefonen i högsta hugg, inte såg väl jag med mitt glad-öga att han satt i samtal med en kund!

Gick fram till John och sa, "Heeejdå John, vi ses och hörs, ha det bra!" Han tittade småhäpet upp på mig och mumlade ett "Hrm ja vi ses om 2 veckor!"
Skam, skam skam!!! Varför skulle jag krydda?! Vaddå vi ses och hörs? Var fan kom det ifrån? Det är ju en kompis-mening inte kollega på ett fisförnämt jobb-mening! Aaaah, nu blev han säkert skidd, med tanke på att han numera har barn med tjejen som hade mitt jobb innan, han tror väl att jag hoppas på en repris, what the fuck´s up med vi ses och hörs??? Fy fan för mig..


Nästan så jag förtjänar ett tax-öde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0