Bitterfitta med efterskalv..

Yes, det är jag det. Den eviga bitterfittan som nu får ett efterskalv som legat och pyrt under ytan sedan typ 3 månader tillbaka. Vadan utlöste detta hemska utbrott? Jo ett samtal med en klasskompis om världens sämsta programledare- Skavlan!!

Jag: Hörde ni vad handär Skavlan frågade Jay-Z igår?? Jag menar har man Jay-Z i studion kan man väl för fan komma med bättre frågor än vem av han och Beyonce som tar notan när dom ätit, eller om han är en mansgris?! Jag satt för fan hemma i soffan och skämdes å Sveriges vägnar!
Klasskamrat: Ähmen vaddå rå? Skavlan han har jue fått pris för bästa programledare och fått jättebra kritik.



Efterskalvet: Ja och??? Så jävla mesigt sagt! Har man nu ingen egen åsikt. Ooh han har fått pris, det är nog bäst jag säger att han visst är bra, eh nää.
Jäkla göteborgare som kommer ner här och fular sig med vår dialekt och tror sig vara så mycket mer sofistikerad och kultiverad? Varför, för att GBG ligger en pinne över Malmö i Sveriges största städer? Är det motivering nog? Är det lämpligt att imitera skånskan på ett fult sätt och göra sig rolig över den när du är här nere?
Don´t forget.
Här i Skåne är det du som är utbölingen fröken GBG.

(Är faktiskt inte irriterad längre, det gick över när jag fick agera ut här. Men håller ni inte med?? Och om hon mot förmodan läser detta kan man ju se det som en tankeställare och en pekpil i rätt riktning vad gäller att inte pissa på andras kulturer även om det bara rör sig inom Sveriges gränser)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0